10 september 2010

Tillbaka igen

Efter att ha varit borta från den här sidan sedan början av april är jag nu tillbaka i Stockholm igen. Under tiden har jag ägnat mig åt helt andra saker.

Bland mycket annat har jag låtit mig föras från Uppsalaslätten till mellersta Skåne. Där nere satt jag många dagar och mediterade vid foten av en staty i en björkdunge, vars bestämda plats jag tänker behålla för mig själv. Den platsens koltrastar matade jag med äpplen så länge jag vågade, utan att de skulle bli stannfåglar. Glador och storkar fick jag möta varje dag. Och Charolais-djuren i hagarna glodde ganska godmodigt på mig.

Under en hel vecka hade jag också förmånen att få sitta i en gammal riddarsal och lyssna till en grupp kvinnors och mäns erfarenheter av både glädje och sorg.

Jag har rest längs Österlens kustvägar och rundat hela Öland från Långe Jan i söder till Långe Erik i norr.

Kort sagt har jag ägnat några månader åt mig själv. Jag behövde den tiden.

Så nu säger jag väl mött igen och stort tack till alla de läsare som trots avsaknad av nya inlägg gått in på min sida. Jag är djupt imponerad av det stora antalet!

Jobbar nu med research på några olika saker och återkommer snarast.

Inga kommentarer: